piątek, 25 lutego 2011

Hotel inteligenty - czyli bez recepcjonistki?

Sieć Puro Hotel w kwietniu 2011 roku otworzy pierwszy w Polsce hotel "inteligenty". Dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom technicznym gość będzie mógł skorzystać  m.in z elektronicznego check in -kiosku. Dzięki dotykowemu panelowi w pokoju będzie można:


źródło: http://www.purohotel.pl/
 - Wybrać rodzaj oświetlenia, zmieniając jego natężenie i kolor
-Ustawić temperaturę panującą w pokoju oraz podłogi w łazience
-Ustawić budzik
-Zadzwonić do kogokolwiek gdziekolwiek na świecie – i to bezpłatnie!
- Sprawdzić prognozę pogody
- Wymeldować się ekspresowo
 bezpośrednio  z pokoju


W hotelach Puro nie będzie gastronomii, poza salą śniadaniową i częścią SPA. W Polsce w ciągu pięciu lat ma powstać 10 takich hoteli. Pierwszy powstaje we Wrocławiu, następny ma być w Warszawie. Działająca w Polsce sieć należy do grupy kapitałowej Genfer.
W hotelu dostępny całą dobę jest Puro Concierge, który pomoże rozwiązać wszelkie problemy. Nie ma tam typowej recepcji. Rezerwacji i opłaty za hotel dokonuje się przez internet. Wymeldowuje się w ciągu 30 sekund klikając na odpowiednią ikonę na panelu dotykowym w pokoju.
Jest to napewno hotel przyszłości, hotel inteligenty, ale moim zdaniem i hotel bez duszy. Bo przecież ileż może zdziałać uśmiech Pani recepjonistki i miłe słowo Pana portiera? W hotelu mamy się przecież czuć jak w drugim domu, a nie jak w nowoczesnym banku czy centrum handlowym. Jestem bardzo ciekawa, jaki będzie rozwój sieci Hoteli Puro w Polsce.

2 komentarze:

  1. Anonimowy26/2/11 04:56

    Nie wyobrazam sobie takich hoteli. Przeciez z takich obiektów korzystają nie tylko ludzie młodzi. Jestem pewna, że osobą starszym wiele problemów sprawi tak zautomatyzowane miejsce. Po drugie faktycznie, w hotelu i tak człowiek czuje się dość nieswojo i można powiedzieć, że trochę samotnie, więc wyeliminowanie z niego większosci pracowników sprawi, że te odczucia się tylko pogłębią. Nie mówiąc już o tym, że znowu maszyny zabiorą pracę chcącym zarobić "na chleb" ludziom..

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy1/3/11 22:34

    Bardzointeresujący artykuł - czekam na więcej

    OdpowiedzUsuń