środa, 2 lutego 2011

Social Media-czyli sam Facebook nie wystarczy

Ostatnio mówi się : nie masz konta na 
 Facebooku czy Naszej Klasie - nie istniejesz!
Dotyczy to nie tylko prywatnych użytkowników internetu, ale i firm. Niestety wielu hotelarzy szczególnie tych, których obiekt nie należy do żadnej sieci, nie ma pojęcia czym jest Social Marketing.

Jaki jest cel założenia profilu na portalu społecznościowym? Czy przekłada się to na faktyczny wzrost rezerwacji?
Po pierwsze, konto na FB trzeba cały czas administrować, uaktualniać informacje, pisać o promocjach, publikować zdjęcia. Liczba osób, które "lubią to" powinna rosnąć. Trafionym pomysłem jest możliwość rezerwacji pokoju bezpośrednio z profilu na FB. Dobrze jest gdy użytkownik, który zagląda na nasze facebookowe konto może liczyć na specjalne rabaty czy promocje. Ważne by zdawać sobie sprawę z tego, że założenie profilu to nie wszystko. Aby liczba obserwujących konto przełożyła się na liczbę osób odwiedzających, należy ciągle pracować nad wizerunkiem hotelu.
Wszelkie portale społecznościowe dają możliwość szybkiej wymiany informacji między internautami. Bardzo łatwo hotel może stracić dobrą opinię, gdy wystawione komentarze nie będą mu przychylne. Ponad 90% osób wierzy w to, co czyta w internecie, należy więc być pewnym standardu swoich usług, nie bać się krytyki ale i mieć świadomość tego,że narzędzia SM mogą również negatywnie wpłynąć na wizerunek obiektu.
Uważam, że ciekawym pomysłem jest prowadzenie bloga, w którym informujemy internautów o tym co ciekawego wydarzyło się ostatnio w hotelu. Zamieszczanie filmów o hotelu na Youtube, szczególnie takich, które pokazują prace obsługi "od kuchni"  czy hotel widziany oczami pracowników. Wszystkie takie próby oceniam bardzo pozytywnie. Warto próbować i szukać swojej własnej drogi. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz